Motionsløb

 

Spiltype: Holdaktivitet/kollektiv aktivitet

04 - Mange mod Mange 05 - Mange

 

 

 

 

 

 

Målgruppe: Skole/sport/sjov

 

Slappuk har en RFID-læser indbygget. Det betyder, at du kan arrangere motionsløb i stil med DHL-stafetten.

Ved motionsløb får hver deltager et kort udleveret, som har et nummer, der kobler kortet til deltageren eller det pågældende hold. Før løbets start registreres deltagerne enkeltvis, så løbsledelsen ved, hvilket kort der hører til hvilken deltager.

Ved løbets start scanner deltagerne deres kort ved en af de otte pucke, og deres tider starter. Når de kommer tilbage fra deres tur, scanner de igen kortet på en puck, der er ledig. De enkelte deltageres tider vil derefter komme frem på appen, og de vil kunne se, hvor hurtigt de løb ruten.

Løbet kan også udformes som en stafet, så deltagerne er sammen i hold, der løber for hinanden.

Med dette spil gør vi det nemmere at afholde mere professionelle løb, hvor deltagerne får deres korrekte tider registreret, hvis de husker at scanne deres kort ved mållinjen

Derudover kan dette spil også bruges til at måle tider, hvis du eksempelvis har arrangeret en forhindringsbane eller læringsspil, hvor børnene skal løse opgaver på tid. På samme måde som i det klassiske motionsløb får de forskellige deltagere og hold hver deres kort, som de scanner ved starten af banen, gennemfører den og scanner igen kortet, når de er færdige. Ligesom i motionsløbet bliver resultaterne listet, så du kan se, hvem der er vinder af aktiviteten.